Keresés ebben a blogban

2012. január 15., vasárnap

Csillag-labirintus

Ha eltévednék a Tépelődés Mocsarában, te irányt mutatsz
Ha azt mondom, nézd milyen kicsiny a világ! Te mellém állsz,
és máris óriássá nemesednek bennem a dolgok,
azok a foghatatlan pontok, ami Te vagy, ami Én vagyok
a Mi nélkülünk Világ olyan semmi már, én is hallom,
hallom az érzékelés szavát, mint földön túli lélek,
mint egy valamikori, atavisztikus homályba vesző gyík-király
ki tudja, amit beszél, por, hamu, lebegő füst, de belül
rendületlenül forr az üst, lobog a szellem és a lét,
s még hogy kér a nép, s benne Én, egyenetlen lélek,
szánj meg, ha akarsz, de iszonytató mód fáj bomlása az éveknek,
amik nélküled telnek, melletted, észrevétlen, lényegtelen, súlytalan
„Ó, hát miféle anyag vagyok én, hogy pillantásod, metsz s alakít?”
Formál, lázasan űz tovább, nem fáradni, csak menni, menni már…
Odaát rád is csoda vár! Csoda, mormolom magamban, s újra
nekilódulván fogam közé szisszentem erős szavad sosem lankadó igazát
mert nincs iga, és járom sincsen, mert nem rab az, akiben fárad a lélek,
csupán csüggedő, lelkességre vágyó mihaszna, hasztalan, de szívében nemesb,
mint más ezernyi torz lélek, mert, ha beszél, ha szól, Téged véd meg,
így jut egyre mélyebbre, kínok és intrikák, ármányok ködén, oda, ahol
már a pokol tüze éget, ahonnan már nincs visszaút, csak, ha vissza nem nézel,
ahol mindig előre hallik a felelet, s utóbb a szó: Védj meg!
Két engedetlen lélek, kettő tenyérnyi rezdülés, kettő piciny süllyedő hajó
merre kellene menni végül? Mi az igazi irány, merre volna élni jó?
s ha, élni jó, akkor mégse mással tán, születő napfény ásítozik
egy körúti, százrét szabdalt aszfalt lábnyomán
örökbe termett ez a vonzalom, s nem vágja sem szablya,
sem kard, sem tőr, nem öli méreg
mert sosem ez volt a lényeg, sosem ez tett naggyá bennem Téged,
hanem ez a pár kicsinyke szó, ez a mondatszerű végzet:
‎"Pontosan tudod, mit csinálok. Mindent."
Kell, hogy legyen háza valahol a reménynek.

5 megjegyzés:

  1. Széépséges kérdések és válaszok. Szeretem mikor a lírai éned előtérbe tolakodik és leíratja veled, amit gondol. :) grat.

    VálaszTörlés
  2. Lil darling,

    ezt én is szeretem, csak sokszor nem tudok mit kezdeni vele. Piszok nagy súlya van... de, mint költőtárs, tudod, hogy miről beszélek. :)

    Robin

    VálaszTörlés
  3. Hja..a súlyt még elviselném valahogy, az írás által kiváltott háttérképzelgést viselem egyre nehezebben. Illetve azt a fajta háttérképzelgést, ami rám vonatkozik, pediglen azt, hogy egy vers vagy írás milyen érzésből és miért íródott, azt csak azt tudja, aki írta. A kinek, " mindig ez a vajon kinek?" ezt meg minek találgatni? Biztosan vélni,tudni,azt amit csak egyedül én tudhatok. -Sikítok is néha miatta.- Nos, ezt jól elmagyaráztam, de szerintem Te érted.
    A "költőtárs" szóért külön köszönet. Nem érdemlem meg.

    VálaszTörlés
  4. Lírát elemezni, értelmezni mindig piszok nagy meló, mivel a legszemélyesebb műnem. :) Persze, hogy értelek, csak azt nem értem, hogy miért vagy ilyen álszerény? :) Remek verseket írsz, igazán pazar metaforákkal, szóképekkel, gondolatisággal. Tudod, hogy imádom ahogy a szavakat formálod, formázod. :)

    VálaszTörlés