Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 6., hétfő

Önéletlányaim - Tízes számú

Henrietta
Azelőtt nem nagyon jártam a Balatonra. Utána se sokat. De 95' kora nyarán megadatott a lehetőség, hogy majd két hónapot vízpart mellett töltsek. Leginkább mellett, mert nem tudok úszni. Fura dolog, de az ott eltöltött idő alatt is maximum kutyaúszásig vittem. Napallergiám van, meg májfoltjaim, nem nekem való a tüzes nyár. De ha már Balaton, és ha már Zamárdi, illik benne lenni a történésekben. A Posta üdülőjében voltam mindenes. Kabinos, én ügyeltem a csónakházra, kertészkedtem, én adtam ki a bicikliket, afféle gondnok voltam, de mindig volt, aki megmondta mit kell csinálnom. Egy darabig. Aztán már le se szarták mit, hogyan. Élték az életüket ott a fejesek is, meg a melósok is. A sör legyen elég, ezt mondogatta mindig Lajos bá, a közvetlen főnököm. Na, neki elég volt. Olyan izmaim lettek a teli sörös rekeszek emelgetésétől, hogy akár menő feszítős gyerek lehettem volna odalent a bícsen. De köztudottan szerény fiú vagyok, így ezt kihagytam. A csajozást persze nem. Az én nagybarom Klein barátommal rakott össze itt az élet, és hát Ádám nagyon keményen nyomta ekkoriban. A szobánk közös volt, az első héten nem is volt törülközöm, mert ahány csaj megfordult a szobánkban, az mind a törülközőt nyúlta le. Ezt ma már értem, szex előtt, szex után tusolás, de én ettől igen ideges voltam. Addig fajult a dolog, hogy a leltárjegyzékben meg kellett hamisítanunk az aktív törülközők számát, ez persze most hülyén hangzik, de tizenévesként ezt máshogy éli meg az ember. De jó móka volt. A megismerkedésem Henivel, Henriettával szintén. Merthogy a szobánkból lépett ki éppen, a dereka közé törülközőt tekeredett, felette csupán egy bikini felső. Újabb áldozatnak tartottam, ezért nem értette, hogy miért nézek rá olyan bosszúsan, plusz szánakozva. Bosszúsan azért, mert mínusz egy türcsit láttam beírni a jegyzékbe, szánakozva meg, azért mert plusz egy összetört szívet láttam belezuhanni a Balatonba. De tévedtem. Heni engem keresett. No, nem név szerint, és nem önszántából. Az apja küldte, hogy adjam ki nekik a 23-as számú csónakot. A nagy családi indiáncsónakot. Elég szar így kezdeni egy ismerkedést:

- A kabinos fiút keresem. Nem tudod, merre van?

Tisztában vagyok vele, hogy a nők gyakran lefekszenek a szobafestővel vagy a vízvezeték szerelővel, de 18 évesen ez még nem akkora truváj. Főleg, ha egy 17-18 éves forma nagyon szép lányt próbálsz már az induláskor, első pillantásra ágyba vinni. Mindegy, hamar túlléptem ezen, és ruganyos léptekkel elindultam a csónakház felé. Kurta válasszal éltem csak:

- Kövess!

És ő követett. Én direkt rákapcsoltam picit, de nem maradt le, pedig papucsban volt, hallottam, ahogy kaffog mögöttem. Hm, ez a lány. Ha csak emlékeimbe idézem, orgazmus közeli állapotba kerül a lelkem, és a többi, satöbbi... Elég, ha annyit mondok a tornász válogatott tagja volt. Ruganyosság, feszes izmok, tökéletes idomok. Általában megszidom kicsit Istent, ha túl sokat adományoz egy embernek a szépségből, de most valahogy nem bántam. Nem vagyok oda a szőke lányokért, de Heni gyönyörű barbie baba volt. Bájos, mint egy orosz hercegnő. Naná, hogy beleszerettem azon nyomban. Később kiderült, nem vagyok ezzel az érzéssel egyedül. Mert most az egyszer az életben, vetélytársam akadt. Legalábbis én azt hittem az, aztán szerencsére kiderült ilyen státuszban sosem volt. Tehát, indiáncsónak, család elviszi (egyébként a Balcsin csónakázni, agyrém), én meg ott maradtam beindulva, reménykedve, elősütve szerelmi mézeskalácsnak. De jó volt rá várni. Lassan lement a Nap, a Hold felkúszott lágyan a tó fölé, a nádasban békák kurrogtak, vadkacsák hápogtak, a horgászok tizenméteres messzeségekbe hajigálták a cájgot. Aztán megjött a Mártha család. Apa, anya, Henrietta, Viktória és Balázska. Szép magyar család. Heni volt köztük a legidősebb gyerek. Mit gyerek, kész nő. Már akkor éreztem, hogy valami jó történik, amikor az apjával becipeltük a csónakot a helyére. Furcsán nézett rám. Fürkészőn. Izgatottan. Várakozva. Szeretem az efféle női pillantást, benne van az izgalom bizonytalansága. Jól éreztem, hogy valami van a levegőben, mert elkéredzkedett az apjától, hogy még sétálna egy kicsit, EGYEDÜL a mólónál.

- Egyedül? - kérdezett vissza az apja szigorúan.
- Igen, apa (támadhatatlan igazság fénnyel a szemében)

Én nem tudtam, hogy ilyen nagy csábító. Nem tudtam a viselt dolgairól. De amilyen ártatlannak tűnt, olyannyira nem volt az. Később elmesélte, hogy már 15 évesen megszökött otthonról és majd egy évig egy közel negyven éves férfival lakott. Ő volt neki az első. Nabokov és az ő Lolitája. Persze, vettem a lapot, és ahogy kissé csendesebb lett a szituáció, azaz az apja felment az emeleti szobájába, a móló felé vettem az irányt. Nem telt bele öt percbe és rá is találtam. Hihetetlenül gyönyörű volt abban az alkonyi fényben. Egy percig csak lestem őt, ahogy a platánfák alól a víz felé sétál, de amikor a sétaút végére ért mellé léptem.

- Azt mondtam, egyedül- egyedül akarok lenni.
- Igen, de ezt apádnak mondtad és nem nekem.

Jót nevetett ezen, de vette a lapot. Aztán beszélgettünk. Sokat, sokfélét. Vagy három órán keresztül. Beszélt az iskoláról, a sportról, az érmekről, a sok szenvedésről, lemondásról, amit az élsport jelent, az apjáról, akit gyűlölt, mert megcsalta az anyját, az anyjáról, akit megvetett, mert visszafogadta az apját. Csak beszélt és beszélt. Látszott rajta, hogy még sohasem hallgatta meg senki. Na, igen ebben kurva jó vagyok. Lelki támasznak. És ő élvezte, hogy ott, akkor támaszkodhat rám. Bevallom én is. Olyan illata volt, mint egy csokor frissen szedett ibolyának. Csók lett a nap végén és másik randi megbeszélés. Aznap érkeztek, úgyhogy bőven volt időnk ismerkedni. Két hét hosszú idő. Szerelmi várakozásban egy nap is, egy óra. De sosem váratott, precíz volt, pontos és odaadó. A szexszel persze jobban megváratott, mint gondoltam, de valahogy talán életemben most először, nem is akartam elsietni. Jó volt várni rá. Persze, azért mutatott magából, például előttem öltözött át fürdéshez a csónakházban. Még ma is csuklani kezdek az izgalomtól, ha erre gondolok. Aztán szerelmeskedni és nagyon jó volt vele. Szerencsés voltam, hogy volt neki az a sötét egy éve, meg az older guy. Henrietta jóval tapasztaltabb volt, mint én, jóval. De jó volt ez nekem. Mennyei manna. Sokszor, sokat - ez volt az elvünk. Persze, mindig mókás volt kijátszani a szüleit, főleg az apját, de általában megoldottuk. De ahogy közeledett az elutazásuk napja, azzal arányosan kezdett feszültebbé válni a viszony. Nem bízott benne, hogy ez a kapcsolat bővebb vizekre evez, a szokásos nyári románc keretén kívülre kerülve, de az esélyt megadta a dolognak. Ezt a mai napig köszönöm neki. Mert majd egy évig kitartottunk egymás mellett, sokszor rosszban, egyre kevesebbszer a jóban. De nem engedtük el egymást, próbálkoztunk. De mi két nagyon más ember voltunk, vagyunk. Még éretlen felnőttként is. Ő szerette a könnyű életet, az egyszerűséget, én már akkor régen novellákat farigcsáltam, színházba jártam, rock koncertekre. Sehogy sem állt össze a kép, de azért toleráltuk a másik dolgait. Egészen addig, amíg volt mit. Aztán én kezdtem először úgy érezni, hogy megfeneklett a dolog, és belekezdtem valami másba, valami mással. Férfi még nem hagyott el ilyen gyönyörű nőt, mint én. De én megtettem. Mert néha nagyon kevés tud lenni a szépség, a báj, az elegancia. Főleg ilyen szellemi lúzereknek, mint én. Ekkoriban kezdett kifejlődni bennem az érzet, hogy az átlag unalmas, az átlag taszít. És Henrietta bármilyen szép is volt, mégiscsak az átlag részét képezte. Szellemi anyagban mindenképpen. Így hát szakítottam vele. Ez januárban volt, a Kökin. Búcsúzásul hozzám baszott egy almát. Az alma nagyot ütött a mellkasomon, én odakaptam, de közben leesett. Felvettem és megettem. Közben a nyárra gondoltam, a nyár legszebb pillanatára. Mert ugyan nem tanultam meg úszni a Balatonban, de azt elmondhatom, hogy hatalmasakat szeretkeztem a vizében, éjjelente. És ez nem éppen semmiség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése